viernes, 6 de julio de 2012

Å gi råd, å anbefale, å tilrå, å advare

 Å gi råd
spansk consejo 
engelsk  advice 
Barnevakten er en organisasjon som gir råd om barn og medier
Hvem gir råd?
Sylvi gir råd i ordførarkampen

 å anbefale

spansk aconsejar, recomendar 
engelsk advice 

jeg anbefaler påskelitteratur
Har du noe film å anbefale til meg?
Kan dere anbefale vintersko?
Hvor mye melk anbefaler ulike land at vi drikker?

å tilrå

spansk aconsejar
engelsk advice

 

Jeg tilrår bringebærhonning. 
Jeg tilrår det med hele mitt hjerte! 
Styringsgruppe tilrår to lokalmedisinske senter og et sentralsykehus.

 å advare 

spansk advertir
engelsk disuade 

Jeg advarer mot multivitaminer
Amerikanerne advarer mot  norsk boligboble.
Du betaler mer enn nødvendig, advarer Incedursun.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju