viernes, 8 de junio de 2012

å holde og andre verber bøyd som å holde



1.-Å holde-holder, holdte -har\hadde holdt, skal holde, vil holde, skulle holde, ville holde
Du hold!!

Aguantar, mantener, sujetar, tener


Jeg holder + objekt


Løft bekkenet opp og hold det oppe
mantener


Jeg tror det er best jeg holder deg her
sujetar
Liten gutt holder hånd

Hvordan jeg holder meg så ung?
conservarse
Botox,kjære!



Holder på med - estoy haciendo

Ting jeg holder på med 

Duken jeg holder på med

Jeg holder på med et nytt maleri

Jeg holder på med denne

Jeg tenke: Faen, hva er det jeg holder på med?

Den eldre damen som holder på den lille gutten er min  oldemor


Jeg holder på med en oppgave som handler om filosofi.



jeg holder på å + verb
Una especie de presente contínuo

Bilde: En liten smakebit på bryllupsbildene jeg holder på å ferdigstille. Rett etter dette søte brudeparet hadde gitt hverandre sitt ja kom det to solstråler inn fra vinduet og traff bruden. Man kan ta det som et tegn eller bare en tilfeldighet, men det ble iallfall en drømmesituasjon for fotografen =)
En liten smakebit på bryllupsbildene jeg holder på å ferdigstille. 
(estoy completando)

jeg holder på å bli gal


Jeg holder på å eksplodere av glede






2.-Å anholde, anholder, anholdte, har anholdt
Du anhold!!!.

Detener arrestar aprehender prender


Tre menn anholdt for terrorplanlegging 

Andhøy anholdt etter at han omdøpte båten til «Berserk» 

Den anholdte er 60 år og fremstilles i et grundlovsforhør ved Retten i Odense senere torsdag 

De fleste av de anholdte er mistenkt for hasjbruk, ifølge politiet 


3,.Å avholde, avholder, avholdte, har avholdt
Du avhold!
Llevar a cabo, celebrar



Forvirringen har lenge vært total rundt hvor tenåringsidolet Justin Bieber skal avholde sin konsert i kveld. 




 Idrettslagene  skal avholde årsmøter: 



4.-Å beholde, beholder, beholdte, har beholdt

Du behold!!!
Mantener, permanecer, retener, vigilar



Spanske Alejandro Valverde beholdt ledertrøya i Vuelta al Pais Vasco



. Norge beholder 11.-plassen på FIFA-rankingen i fotball. 


Politiet beholdt bilnøkkelen. 



5.-Å fastholde, fastholder, fastholdte, har fastholdt
Du fasthold!!


Jeg fastholder at jeg hele tiden har trodd at jeg har handlet rett. 
Han fastholder at sistnevnte sitter med løsningen og tolker Orderic slik at denne ikke motsier den andre. '

Men der er også udfordring i et system der fastholder tabuer. 


6.-Å forbeholde, forbeholder, forbeholt, har forbeholt
Du forbehold!!
reservar, estipular

Sjefsværen forbeholder seg retten til å være skeptisk!

Dagbladet.no forbeholder seg retten til å stoppe annonser som bruker for mye CPU. 
Jeg forbeholder meg retten til å være mange ting. 
jeg forbeholder meg retten til å være avstandsforelska i både Johnny Depp og Rupert Grint en stund til. 

7.- Å foreholde, foreholder, foreholdt, har foreholdt
Du forehold!!


protestar

8.-Å forholde, forholder, forholdt, har foreholdt 
Du forholdt!!!

relacionarse,mantenerse

Jeg folholder meg rolig


Hvordan folhorder vi oss til døden?


9.- Å hemmeligholde, hemmeligholder, hemmeligholdte, har hemmeligholt
Du hemmelighold!!

mantener en secreto
(Foto: Scanpix/AP Photo / Haydn West/PA)
Tall Ships' Races hemmeligholder dokumenter
















No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju