lunes, 4 de junio de 2012

Å forlange, å kreve, å be


Å forlange... , exigir, pedir
forlanger, forlangte, forlangt

Ingen kan forlange mer




Å kreve... reclamar
krever, krevde, krevd

Image
Jeg krever ren byluft!



Å be om... pedir, rezar
ber, ba, bedt

KLOVNEROLLEN: Jesper Odelberg (37) vil ut av klovnedrakta han iførte seg i Rikets Røst. - Har man fått sjansen til å få en stemme i offentligheten, sånn som jeg, så skal man passe på ikke å sløse den bort, sier han. Det eneste han angrer på så langt er låta
"Jeg ber om unnskyldning til dem jeg har såret"

eller
Han ber for.....



100 kr for arbeidet / er det for mye forlangt?
For mye å forlange av lærere?
Er det egoistisk å dra, eller er det egoistisk og forlange at jeg skal bli?
 hvor mye kan en jordmor "forlange"?
 Er det for mye å forlange å få en som jeg faktisk liker som liker meg?


Så mye ferie kan du kreve?
 Hvem kan kreve sak?
Vi vil kreve bedre sikkerhet
Kan ansatte kreve firmabil?
Politiet kan kreve at demonstrasjonen utsettes
Når kan jeg kreve fakturagebyr?


 Jeg ber om hjelp!
Du får alltid det du ber om
Det var feil av meg, og jeg ber om unnskyldning '
Når jeg ber, skjer det noe som ellers ikke ville ha skjedd!
Jeg ber dere stoppe kampene

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju