lunes, 4 de junio de 2012

Å bestemme, å foretrekker, å klare, å greie
, å velge

å bestemme.............Decidir
 bestemmer, bestemte, bestemt




å klare....... conseguir, poder
klarer, klarte, klart


å greie................... conseguir ( arreglarselas)
greier, greide, greid



å foretrekker...... preferir
foretrekker, foretrakk, foretrukket




å velge.... elegir
velger, valgte, valgt


Hva bestemmer klimaet?
Hvem bestemmer i ditt liv?
Vi bestemmer ikke hva de skal mene
Hvem bestemmer hva du skal spise?

Jeg klarer ikke å endre billetten på nettet.
Jeg klarer ikke å logge inn
Jeg klarer verken puste eller prate
Jeg klarer dette. En dag av gangen


«Når  jeg greier å gi ut en bok, må i hvert fall du greie det
Hei. Jeg har et stort problem. Pågrunn av det greier jeg ikke å studere eller engang tenke riktig!
Hvor lenge kan dere holde pusten? Jeg greier litt over 2 min
Linde vet ikke grunnen til at hun ikke greier å kontrollere eksamensnervene.

Jeg foretrekker å være anonym
Hva foretrekker du å drikke når du skal i hyggelig lag?
Foretrekker du øl eller sprit?
eg foretrekker selv å trene om morgenen.



De velger seg sommer hele året
Hvordan velger legen antibiotikum?
 Hvem velger barnets navn?
Vi velger å se fremover

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Jobbintervju